El nom de les parades de metro, de les línies
de transport públic, d’espais singulars de Montjuïc i fins i tot els monuments
de la ciutat estan en venda per esdevenir suports publicitaris.
L’Alcalde Trias ha obert la porta per deixar
de tenir L1 de metro, i tenir la Línia «CocaCola», amb parada a «Corte Inglés Catalunya», o a «Telepizza Urquinaona». L’Alcalde Trias ha posat en venda també el nom dels equipaments esportius de la muntanya de Montjuïc. Podria ser que El Palau Sant Jordi passés a ser el Palau Vodafone, i al costat hi trobaríem l’Estadi Movistar Lluís Companys! Trias ha vestit
a Colom amb un pijama del Barça, desobeint les ordenances municipals.
Amb quina
autoritat vol fer complir les normes municipals un Alcalde que se les salta
quan li convé? Amb quin criteri dirà que no a tenir a Rafael de Casanova vestit
de l’Espanyol, o a la Dona del Paraigües vestida del Madrid?
Usar patrocinadors per a certs actes puntuals
pot tenir sentit, però l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’exercici del 2012
amb 60 milions d’euros de superàvit! No pot ser que l’Ajuntament de Barcelona
doni permisos per a fer publicitat en contra de la pròpia normativa municipal
excusant-se amb els suposats ingressos que comporta!
Per posar un exemple: els ingressos que es
podrien aconseguir amb el canvi de noms d’algunes estacions i línies de Metro, no representarien ni l’1% del deute de TMB, sense
tenir en compte les despeses que implicaria aquesta operació (canvis de
retolació a totes les estacions, per exemple). Tan sols fen una política
d’estímul de l’ús del transport públic que impliqués un increment del 2% del
passatge ja s’ingressaria el mateix!
La ciutat no està en venda, Alcalde Trias. La ciutat és de tots, de la ciutadania, i vostè no se la pot vendre.
Interessant debat el de la lluita contra l'imperi de les marques. Recomano el llibre "NO LOGO" de Naomi Klein (http://www.naomiklein.org/no-logo). Gràcies pel blog. Ciao,
ResponElimina