dilluns, 3 de juny del 2013

Trias posa Barcelona en venda

El nom de les parades de metro, de les línies de transport públic, d’espais singulars de Montjuïc i fins i tot els monuments de la ciutat estan en venda per esdevenir suports publicitaris.

L’Alcalde Trias ha obert la porta per deixar de tenir L1 de metro, i tenir la Línia «CocaCola», amb parada a «Corte Inglés Catalunya», o a «Telepizza Urquinaona»L’Alcalde Trias ha posat en venda també el nom dels equipaments esportius de la muntanya de Montjuïc.  Podria ser que El Palau Sant Jordi passés a ser el Palau Vodafone, i al costat hi trobaríem l’Estadi Movistar Lluís Companys! Trias ha vestit a Colom amb un pijama del Barça, desobeint les ordenances municipals. 

Amb quina autoritat vol fer complir les normes municipals un Alcalde que se les salta quan li convé? Amb quin criteri dirà que no a tenir a Rafael de Casanova vestit de l’Espanyol, o a la Dona del Paraigües vestida del Madrid?

Usar patrocinadors per a certs actes puntuals pot tenir sentit, però l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’exercici del 2012 amb 60 milions d’euros de superàvit! No pot ser que l’Ajuntament de Barcelona doni permisos per a fer publicitat en contra de la pròpia normativa municipal excusant-se amb els suposats ingressos que comporta!

Per posar un exemple: els ingressos que es podrien aconseguir amb el canvi de noms d’algunes estacions i línies de Metro,  no representarien ni l’1% del deute de TMB, sense tenir en compte les despeses que implicaria aquesta operació (canvis de retolació a totes les estacions, per exemple). Tan sols fen una política d’estímul de l’ús del transport públic que impliqués un increment del 2% del passatge ja s’ingressaria el mateix!

La ciutat no està en venda, Alcalde Trias. La ciutat és de tots, de la ciutadania, i vostè no se la pot vendre
.

1 comentari:

  1. Interessant debat el de la lluita contra l'imperi de les marques. Recomano el llibre "NO LOGO" de Naomi Klein (http://www.naomiklein.org/no-logo). Gràcies pel blog. Ciao,

    ResponElimina