L’actual xarxa d’autobusos està formada per una suma de línies d’estructura radial, complexa, amb molts trams
redundants (per on
passen moltes línies diferents), i que no resol de forma eficient la comunicació entre els barris. Les
freqüències de pas són massa baixes i la velocitat mitjana no és prou
competitiva. Malgrat tot, actualment,
el 40% dels ciutadans i ciutadanes que es desplacen en transport col·lectiu per
Barcelona ho fan en autobús.
En el context de crisi que tenim, TMB va aplicar mesures de «racionalització» per reduir en 56 milions d’euros la
despesa el 2012. Van retallar
línies i franges horàries de «baix impacte», es van reduir
els pressupostos en comunicació i tecnologia, i es van apujar els preus dels
abonaments fins a un 10%.
Els independentistes de l’Ajuntament de Barcelona fa temps que proposem una mesura alternativa per
reduir despeses i millorar l’eficiència del servei de transport públic, i que
no comporta ni l’increment de preus dels bitllets ni retallar el servei.
Proposem una nova xarxa
d’autobusos, d’estructura ortogonal, que
connectin Barcelona de mar a
muntanya i de Llobregat a Besòs, i que es complementin amb una trama secundària
de busos de barri.
Finalment
fa pocs dies l’Alcalde de Barcelona va anunciar que, 3 anys després
d’acordar-se a instàncies d’ERC, la capital de Catalunya tindrà una nova xarxa
d’autobusos.
Què implicarà la nova xarxa de bus de Barcelona?
Una millora ambiental, ja que una xarxa de bus eficient comportarà un increment d’usuaris del
transport públic en detriment del vehicle privat.
Una millora econòmica, ja que la nova xarxa de bus permetrà reforçar nous
centres de la ciutat, incrementant
l’activitat econòmica en les àrees menys centrals. Cal tenir en compte també la disminució en un 30% el temps mig
de tots els desplaçaments en
bus. El conjunt d’usuaris del bus s’estalviaran diàriament 22.060 hores, és a
dir, 615.000 jornades de
treball cada any.
A partir de la tardor, i amb una inversió molt minsa, Barcelona comptarà amb una
nova xarxa de bus que convertirà els autobusos en un metro ràpid de superfície.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada