dilluns, 11 de juny del 2012

La nova xarxa de Bus, el metro de superfície

L’actual xarxa d’autobusos està formada per una suma de línies d’estructura radial, complexa, amb molts trams redundants (per on passen moltes línies diferents), i que no resol de forma eficient la comunicació entre els barris. Les freqüències de pas són massa baixes i la velocitat mitjana no és prou competitiva. Malgrat tot, actualment, el 40% dels ciutadans i ciutadanes que es desplacen en transport col·lectiu per Barcelona ho fan en autobús.

En el context de crisi que tenim, TMB va aplicar mesures de «racionalització» per reduir en 56 milions d’euros la despesa el 2012. Van retallar línies i franges horàries de «baix impacte», es van reduir els pressupostos en comunicació i tecnologia, i es van apujar els preus dels abonaments fins a un 10%.

Els independentistes de l’Ajuntament de Barcelona fa temps que proposem una mesura alternativa per reduir despeses i  millorar l’eficiència del servei de transport públic, i que no comporta ni l’increment de preus dels bitllets ni retallar el servei. Proposem una nova xarxa d’autobusos, d’estructura ortogonal, que connectin Barcelona de mar a muntanya i de Llobregat a Besòs, i que es complementin amb una trama secundària de busos de barri.

Finalment fa pocs dies l’Alcalde de Barcelona va anunciar que, 3 anys després d’acordar-se a instàncies d’ERC, la capital de Catalunya tindrà una nova xarxa d’autobusos.

Què implicarà la nova xarxa de bus de Barcelona?

Una millora de la mobilitat, ja que es millorarà la freqüència de pas (un bus cada 4 minuts), la puntualitat, la velocitat comercial i la intermodalitat (totes les parades de bus estaran a una distància mitjana de 60 metres del metro).

Una millora ambiental, ja que una xarxa de bus eficient comportarà un increment d’usuaris del transport públic en detriment del vehicle privat.

Una millora econòmica, ja que la nova xarxa de bus permetrà reforçar nous centres de la ciutat, incrementant l’activitat econòmica en les àrees menys centrals. Cal tenir en compte també la disminució en un 30% el temps mig de tots els desplaçaments en bus. El conjunt d’usuaris del bus s’estalviaran diàriament 22.060 hores, és a dir, 615.000 jornades de treball cada any.

A partir de la tardor, i amb una inversió molt minsa, Barcelona comptarà amb una nova xarxa de bus que convertirà els autobusos en un metro ràpid de superfície.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada