Aquesta setmana hem
assistit a un altre atac contra les opcions de desenvolupament econòmic de
Catalunya.
El PP ens ha apujat els impostos (IRPF i IBI), fent arribar l’espoli
fiscal fins als 17.500 M€/any, ens ha tancat les oficines per a la
internacionalització de la nostra economia (Delegacions de la Generalitat i
Consolats de Mar de Barcelona), i ara ha
tancat la porta a convertir l’Aeroport de Barcelona en un hub intercontinental
competitiu i atractiu per a les economies emergents, enfonsant la companyia aèria que havia de materialitzar l’obertura
del nostre aeroport, Spanair.
Rajoy ha anul·lat el
concurs per a la gestió autònoma de l’Aeroport de Barcelona, a una setmana de
la seva resolució, subordinant-lo a Madrid i perpetuant un model centralitzat de gestió dels aeroports obsolet i
ruïnós, que només trobem a Romania.
I perquè ho ha fet? Doncs per tapar el deute de més de 13.000M€ que té
AENA, 6.500 dels quals són deguts a l’Aeroport de Barajas, un aeroport
sobredimensionat i molt deficitari, que intenta tapar forats obligant a totes
les companyies a passar per Madrid per sortir de l’estat espanyol. El PP practica un centralisme ruïnós i obsolet econòmicament i
políticament amb el fals pretext de la solidaritat i la unitat de mercat.
És per aquest motiu que els independentistes a l’Ajuntament de
Barcelona hem tornat a fer valer la nostra veu per recordar que l’Estatut d’Autonomia de Catalunya estableix que «correspon
a la Generalitat la participació en la planificació i la programació de ports i
aeroports d’interès general» i que la Carta Municipal de Barcelona diu que
«L’Ajuntament de Barcelona participa en la gestió dels serveis de transport
i infraestructures (...) com l’aeroport del Prat».
Hem
manifestat el nostre rotund desacord amb la decisió presa unilateralment pel Ministerio
de Fomento d’aturar el concurs per a la concessió de la gestió de
l’Aeroport de Barcelona, prescindint dels interessos
de la capital de Catalunya.
És necessari establir una gestió individualitzada de l’Aeroport de Barcelona amb la participació
determinant de les institucions catalanes, i amb presència diferenciada de
l’Ajuntament de Barcelona, com un requisit imprescindible per defensar els
interessos de Barcelona i el seu potencial de creixement. Les administracions catalanes han de tenir un paper determinant en els
processos de decisió i de gestió estratègics per a la competitivitat de
l’aeroport, com la definició del seu pla director.
L’Ajuntament de Barcelona ha de ser present en el Comitè
de Coordinació aeroportuària de Catalunya per permetre la col·laboració
en les polítiques de coordinació que afectin a l’aeroport com el
desenvolupament de rutes, les polítiques urbanístiques i medi ambientals,
l’accessibilitat i la connectivitat de l’aeroport i les polítiques de transport.
Sr Rajoy, reclamem que Ministerio de Fomento
constitueixi el Consell Rector de l’Aeroport de Barcelona i obri un procés de
diàleg i negociació directa amb l’Ajuntament de Barcelona per tal de poder donar
compliment a les demandes i necessitats de Barcelona i la societat catalana.
La CORTE està a Madrid i no crec que es pugui esperar que negociant es canvïi la seva mentalitat. MAI cedirant poder, no en són de demòcrates, no treballen pel bé comú.
ResponEliminaBon article.
ResponElimina